نفت ایران خریداران زیادی دارد/ غرب قادر به رویارویی با ایران نیست
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری با تاكید به اینكه جمهوری اسلامی ایران یكی از قدرت های بزرگ سیاسی و اقتصادی در منطقه است؛ افزودكه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) همواره از سوی كشور غربی و اروپایی تحت تحریم های اقتصادی قرار داشته است.

آوا با استناد به تاكید های مكرر تهران در صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران خاطر نشان كرد: ایران چهارمین صادر كننده نفت در جهان است و اخیرا چند كشور اروپایی اعلام كرده اند كه نفت ایران را تحریم می كنند.

این خبرگزاری، میزان تاثیر منفی تحریم چند كشور غربی بر ضد ایران را از 'سیف الدین سیحون' استاد دانشگاه كابل و از تحلیلگران اقتصادی افغانستان پرسید كه وی در پاسخ گفت: این تحریم ها نمی تواند نظام سیاسی و اقتصادی ایران را به مخاطره بیاندازد و یا آن را متزلزل كند.

سیحون گفت: جمهوری اسلامی ایران با كشور های دیگر منطقه تفاوت های زیادی دارد، این كشور از نظر اقتصادی قادر خواهد بود تمامی این تحریم را به سادگی مهار كند.

این تحلیلگر اقتصادی افغان افزود: تحریم ها در چندین سال گذشته كه همواره ایران تحت تحریم آمریكا قرار داشته، تاثیری نداشته است.

این استاد دانشگاه برخی تهدیدهای مبنی بر حمله احتمالی نظامی به ایران را نیز بی اساس دانست و با تاكید به اینكه غرب دست به چنین اقدامی نخواهد زد، گفت: آمریكا به خوبی می داند كه حمله به ایران منطقه و جهان را از مغرب تا مشرق به آتش خواهد كشید.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: قدرت های غربی همواره در كشورهایی كه منافع خود را در خطر می ببیند با تحریم تلاش می كنند كه وضع را به نفع خودشان تغییر دهند.

وی گفت: ممكن است غربی ها به تحریم بر ضد ایران شدت دهند اما هیچگاه قادر به رویارویی نظامی با ایران نخواهد بود.

سیحون در پایان خاطر نشان كرد: درگیری نظامی علیه ایران ممكن است خسارات اندكی بر این كشور وارد كند اما در دراز مدت آسیب جدی به منطقه و دنیای غرب وارد خواهد كرد.

آساق/1501





:: برچسب‌ها: سنگ , بهار , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: